PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

آیا میدانستی ؟

آیا می دانستی قله دماوند بیست و سومین قله بلند جهان است. آیا می دانستی سالانه ۸۶ میلیون نفر به تعداد جمعیت جهان افزوده می شود. آیا می دانستی که در فصل تابستان در کشورهای اسکاندیناوی چون سوئد و نروژ فقط یک ساعت خورشید غروب می کند و حتی در بعضی نقاط حتی یک ساعت هم غروب نمی کند. آیا می دانستی مساحت دریاچه خزر چهار برابر مساحت استان اصفهان می باشد. آیا می دانستی که بیش از سه هزار نوع نعناع در جهان وجود دارد ولی تا کنون فقط هشتاد گیاه آن را در کتاب های تغذیه و دارو سازی نام برده اند .

در گذشت خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی، بازیگر سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون در ایران در اثر عارضه قلبی درگذشت.

بامداد روز جمعه، 18 ژوئیه (28 تیر)، گزارش شد که خسرو شکیبایی در سن شصت و چهار سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان پارسیان تهران از دنیا رفت.

بر اساس آخرین خبرها، او چندی پیش به علت بیماری قند در بیمارستان بستری شده بود.

شکیبایی با تحصیل در دانشکده هنرهای زیبا وارد عرصه هنر شد و سال ها در زمینه تئاتر فعالیت می کرد تا این که مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۱ با انتخاب او برای نقشی کوتاه در فیلم خط قرمز او را به دنیای سینما کشاند.

 روحش شاد

استفاده از ویروس برای درمان سرطان

محققان آمریکایی از یک نوع ویروس سرماخوردگی برای ردیابی سلول های سرطان پروستات استفاده کرده اند.

این موفقیت به پزشکان معالج کمک می کند گسترش سلول های سرطانی در بدن و تاثیرگذاری روش های درمانی را راحت تر ارزیابی کنند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، یو سی ال ای، در تحقیقات خود سلول های سرطان پروستات در موش های آزمایشگاهی را به نوعی ویروس سرماخوردگی آلوده کردند و به این وسیله توانستند آنها را ردیایی کنند.

نتیجه این تحقیقات در مجله نیچر مدیسین منتشر شده است و محققان بریتانیایی از آن به عنوان دستاوردی ارزشمند نام برده اند.

رتبه بندی وبلاگ

سلام

یه موضوع جالب در مورد رتبه بندی گوگل در مورد سه سرویس دهنده عمده وبلاگ به زبان فارسی نظرم رو جلب کرد گفتم بد نیست کم لطفی میشه اگه نگم

رتبه ها در page rank گوگل

۱-بلاگفا با رتبه  ۶

۲-بلاگ اسکای با رتبه  ۵       

۳-پرشین بلاگ با رتبه  ۴

 

موفق باشید. 

دستور دادگاه به سایت YouTube

طبق حکمی که روز چهارشنبه صادر شد، گوگل به عنوان متولی سایت YouTube مجبور است اطلاعات ذخیره شده مربوط به کاربران عضو این سایت که شامل لیست ویدیوهای مشاهده شده توسط آنان، نام کاربری و شماره آی پی می باشد را در اختیار دفتر "Viacom" قرار دهد.

اکنون مدت ها است که کمپانی بزرگ صوتی-تصویری Viacom بدلیل مسائل حقوقی و بخصوص مجوز حق نشر فیلم های ویدویی به عنوان مهمترین شاکی YouTube مطرح می باشد.

Viacom قصد دارد با بدست آوردن این اطلاعات، افراد متخلفی را که بدون مجوز فیلم ها و قطعات ویدویی را به اشتراک می گذارند مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

شکایت Viacom از گوگل به ماه مارچ سال 2007 میلادی باز می گردد که در آن تقاضای 1 بیلیون دلار خسارت به جهت نمایش درآمدن کلیپ های ویدیویی که مجوز نشر داشتند، شده بود. گوگل شکایت مطرح شده را مردود می دانست و معتقد بود کاملاً به قوانین حق نشر مربوط به سایت های آنلاین اینترنتی پایبند بوده و تخلفی صورت نگرفته است.

هرچند که گوگل معتقد است با در اختیار گذاشتن چنین اطلاعاتی به دیگران، حریم خصوصی مشترکان YouTube نقض خواهد شد اما دادگاه گوگل را مقصر دانسته و آنها مجبور به جستجو در مجموعه هارد دیسک های چهار ترابایتی خود برای جمع آوری این اطلاعات هستند.