PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

دستور دادگاه به سایت YouTube

طبق حکمی که روز چهارشنبه صادر شد، گوگل به عنوان متولی سایت YouTube مجبور است اطلاعات ذخیره شده مربوط به کاربران عضو این سایت که شامل لیست ویدیوهای مشاهده شده توسط آنان، نام کاربری و شماره آی پی می باشد را در اختیار دفتر "Viacom" قرار دهد.

اکنون مدت ها است که کمپانی بزرگ صوتی-تصویری Viacom بدلیل مسائل حقوقی و بخصوص مجوز حق نشر فیلم های ویدویی به عنوان مهمترین شاکی YouTube مطرح می باشد.

Viacom قصد دارد با بدست آوردن این اطلاعات، افراد متخلفی را که بدون مجوز فیلم ها و قطعات ویدویی را به اشتراک می گذارند مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

شکایت Viacom از گوگل به ماه مارچ سال 2007 میلادی باز می گردد که در آن تقاضای 1 بیلیون دلار خسارت به جهت نمایش درآمدن کلیپ های ویدیویی که مجوز نشر داشتند، شده بود. گوگل شکایت مطرح شده را مردود می دانست و معتقد بود کاملاً به قوانین حق نشر مربوط به سایت های آنلاین اینترنتی پایبند بوده و تخلفی صورت نگرفته است.

هرچند که گوگل معتقد است با در اختیار گذاشتن چنین اطلاعاتی به دیگران، حریم خصوصی مشترکان YouTube نقض خواهد شد اما دادگاه گوگل را مقصر دانسته و آنها مجبور به جستجو در مجموعه هارد دیسک های چهار ترابایتی خود برای جمع آوری این اطلاعات هستند.
نظرات 2 + ارسال نظر
هما 18 تیر 1387 ساعت 09:38 http://ladysun.blogfa.com

سلام عالیه ....موفق باشی...به وب منم یه سر بزنی خوشحالم می کنی...ممنون

مسعود 27 تیر 1387 ساعت 23:41

سلام امیر اخرش نگفتی امیر خبرنگاری یا وبمستر
ولی هر چی هستی انشاالاه موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد