PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

قطب شمال دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است

به گفته یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی یکی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز طبیعی جهان در منطقه قطب شمال واقع است.

موسسه تحقیقات زمین شناسی ایالات متحده (USGS) در گزارشی، ذخایر نفت منطقه قطب شمال را حدود نود میلیارد بشکه، یعنی سیزده درصد از ذخایر شناسایی شده نفت در جهان، تخمین زده و گفته است که این منطقه دارای ذخایر عظیم گاز طبیعی و مایعات گازی نیز هست.

میزان گاز طبیعی قابل استخراج این منطقه نیز بیش از یکهزار و ششصد تریلیون فوت مکعب و مایعات گازی آن نیز بیش از چهل میلیارد بشکه تخمین زده شده است.

بر اساس این گزارش، سی درصد ذخایر گاز و بیست درصد ذخایر مایعات گازی جهان نیز در منطقه واقع در شمال دایره قطبی قرار دارد

نظرات 2 + ارسال نظر
پویا 4 مرداد 1387 ساعت 12:21 http://ravabet.blogsky.com

زیبا بود . درود بر شما . روز به روز بهتر هم می شه .
وبلاگتون عالیه و خیلی به دلم نشسته و دلم می خواد که اگه موافق باشید باهم تبادل لینک داشته باشیم .
نمی دونم اگه موافقید ما رو با نام ۩۞۩ لوازم خنده و شوخی ۩۞۩ به لینکهاتون اضافه کنید . چون من دلم نمی خواد که با اسمی لینکتون کنم که شاید خوشتون نیاد بنابراین منتظر می مونم تا شما خودتون بهم بگید که با چه عنوانی شما رو اضافه کنم . من منتظر پاسخ شما هستم .

ارغوان 4 مرداد 1387 ساعت 23:50 http://www.loveyou.blogsky.com

سلام مرسی از حضورت در وبلاگمون. تو هم وبلاگ جالبیداری. بازم بیا پیشمون.موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد