PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

ساندویچ !

عکسهای ساندویچ 1500 متری در تهران ! 

 

 

 

 

مایکروسافت Silverlight 2 را ارائه کرد

 

 

 

امروز، کمپانی مایکروسافت خبر ارائه Silverlight 2 را اعلام کرد. برنامه Silverlight در حقیقت رقیبی است برای محصول Flash کمپانی ادوبی که قابلیت اجرا در مرورگرهای مختلف، سیستم عامل های گوناگون و برقرار ارتباط با دستگاههای متفاوت را دارا می باشد. این محصول مایکروسافت به برنامه نویسان اجاره می دهد تا به خلق نرم افزارهای پوتا تحت وب بپردازند. مایکروسافت همچنین اعلام کرده، با افزایش قابلیت های Silverlight در آینده این برنامه به سوی کد باز شدن پیش خواهد رفت و در این زمینه همکاریهایی را با مرکز Eclipse آغاز کرده است تا افزودنی های کد باز با مجوز این شرکت به آن اضافه گردد. مهندس "Scott Guthrie" از میران ارشد بخش توسعه NET. در مایکروسافت می گوید: "ما Silverlight را یک سال پیش ارائه کردیم و هم اکنون از هر چهار مشتری عمده ما یک شرکت مایل است تا کامپیوترهای خود را در حالیکه مجهز به برنامه Silverlight هستند به فروش برساند." برخی از قابلیت های Silverlight 2 عبارتند از: - پشتیبانی از سیستم عامل های Mac، Windows و Linux در مرورگرهای Firefox، Safari و Windows Internet Explorer - حفاظت پیشرفته از محتوی ارائه شده - بزرگ نمایی و کوچک نمایی بالا جهت نمایش تصاویر استفاده شده بدون کاهش کیفیت - پشتیبانی پیشرفته از Skin و Template ها شما می توانید Silverlight 2 را از ساعاتی دیگر بطور مستقیم از سایت http://www.microsoft.com/silverlight دانلود نمایید.

شبکه اجتماعی جامع یاهو بطور آزمایشی ارائه شد

 

 

در روز پنجشنبه شرکت یاهو تصمیم گرفته است که به آهستگی پلتفرم جامع Universal Profile را ارائه کند. این ابزار پروفایل جامعی برای کاربران خواهد بود که تقریبا اکثر امکانات اجتماعی سایت یاهو را در یکجا گردهم می آورد. صفحه جدید پروفایل یاهو در حال حاضر به کاربران خود اجازه می دهد که تنظیمات محدودی را از جمله وضعیت، ارتباطات، دفترچه آدرس و لیست علاقهمندی ها را تغییر دهند. پیش از این گفته شده بود که شبکه اجتماعی Yahoo 360 جای خود را به پلتفرم جدید یاهو پروفایل می دهد اما با ارائه آزمایشی Yahoo Profile یاهو تصمیم دارد که تا تاریخی نا معلوم همچنان دسترسی به Yahoo 360 را آزاد گذارد. Yahoo 360 ایده شبکه اجتماعی کمپانی یاهو بود که در سال 2005 میلادی عرضه شد اما نتوانست انتظارات طراحان و منتقدان را برآورده کند. بر همین اساس یاهو از پیش از 1 سال پیش اعلام کرده بود که پلتفرم جدیدی را جایگزین Yahoo 360 می کند. گفتنی است که عرضه Yahoo Profile نو، نسخه ای ابتدایی است که اجازه می دهد توسعه دهندگان ایده ها و ابزارهای جدیدی را در آینده به چهارچوب اصلی این پلتفرم متصل کنند. شما هم با مراجهع به پروفایل خود متوجه این امکان جدید خواهید شد.

معرفی مادربردهای مبتنی بر تکنولوژی X58

با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی نسل جدید پردازنده های کمپانی اینتل با نام تجاری Core i7 بازار مادربرد های پشتیبانی کننده از این پردازنده های قدرتمند نیز به شدت داغ شده است بطوری که تمام کمپانی های فعال در ضمینه ساخت مادربرد تاکنون و قبل از عرضه رسمی پردازنده های Core i7 توسط اینتل مادربرد های تولیدی خود را معرفی کرده اند.البته لازم به ذکر است با توجه به اینکه کمپانی اینتل تاکنون تنها یک پل شمالی برای پشتیبانی از Core i7 معرفی کرده است (X58) در نتیجه تمامی مادربرد های ساخته شده تاکنون نیز پر پایه همین چیپست طراحی و آماده شده اندخاطر نشان میکنم با عرضه Core i7 کمپانی اینتل سرانجام کنترلر حافظه را در درون پردازنده قرار داد که این امر باعث افزایش قابل ملاحظه پهنای باند حافظه خواهد شد پیش از این و تا قبل از عرضه Core i7 وظیفه کنترل حافظه در سیستم های بر پایه پردازنده های اینتل به عهده پل شمالی مادربرد بود.