PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

نخستین گوشی با سیستم‌عامل گوگل هفته آینده می‌آید

شرکت گوگل با همکاری اپراتور T-mobile طی هفته آینده نخستین گوشی با سیستم‌عامل جدید خود موسوم به Android را وارد بازار می‌کند.این سیستم‌عامل متن‌باز که برای رقابت بیشتر با iPhone اپل تولید شده است، به عنوان یک برگ برنده و عامل موفقیت بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود تا از این طریق بتواند سهم بیشتری از بازارهای مخابراتی جهان را در اختیار بگیرد.گوگل برای تولید یک گوشی ویژه و نصب سیستم‌عامل Android روی آن، طی ماه‌های گذشته همکاری‌های فراوانی را اپراتور T-mobile و شرکت الکترونیکی تایوانی HTC انجام داده و بر این اساس، برای نخستین بار سیستم‌عامل خود را با گوشی Dream وارد بازارهای جهانی خواهد کرد.بر اساس اخبار منتشر شده در نشریه Wall Street، گوشی Dream به یک نمایشگر بزرگ لمسی، صفحه‌کلید کامل و سیستم‌های کنترلی و هدایت‌کننده هوشمند مجهز شده است. این گوشی شامل دوربین 3 مگاپیکسلی، سیستم پخش فایل‌های صوتی و سیستم ویژه برای دسترسی به سرویس‌های ویژه گوگل نظیر Gmail،‌ Maps، جست‌وجوگر و ... نیز می‌شود.هنوز قیمت این گوشی مشخص نشده است، اما بر اساس اخباری که پیش‌تر منتشر شده بود، شرکت مخابراتی T-mobile این گوشی را با قیمت 149 دلار وارد بازار خواهد کرد

متهم به سرقت اطلاعات حساس و محرمانه ا

یکی از کارمندان سابق اینتل متهم به سرقت اطلاعات حساس و محرمانه این شرکت شد.
"بیسواموهان پانی"، از مهندسین طراح و اسبق شرکت اینتل، اواخر ماه اوت توسط دادگاه منطقه‌ای آمریکا واقع در بوستون متهم شد. جرم وی سرقت اطلاعات حساس و محرمانه شرکت اینتل هنگام کار برای رقیب این شرکت یعنی AMD عنوان شده است."FBI" پس از بازرسی منزل "پانی" واقع در شهر "وُرسِستر" ایالت ماساچوست، موفق به کشف بیش از یکصد صفحه از اطلاعات حساس شرکت اینتل شد. در این میان 13 فایل فوق محرمانه همراه با جزئیات کامل طرح‌های تراشه شرکت اینتل نیز کشف و ضبط شد. اواخر ماه اوت شکایتی به دادگاه منطقه‌ای آمریکا در بوستون ارسال شد اما خبر این رویداد، به تازگی منتشر شده است.در شکایت مطرح شده آمده است: "پانی" در ماه مه با اعلام این که قصد شروع کار دیگری را دارد از اینتل استعفا کرد، در حالی که او می‌بایست تا یازدهم ژوئن در اینتل می ماند. با این وجود وی از دوم ژوئن یعنی زمانی که هنوز کارمند اینتل بود، کار تازه خود را در AMD آغاز کرد. در این میان وی به لپ‌تاپی که در شرکت اینتل با آن کار می‌کرد و همچنین به شبکه کامپیوتری این شرکت دسترسی کامل داشت. اینجا بود که "پانی" شروع به بارگذاری اطلاعات محرمانه اینتل به قصد انتقال آن‌ها به شرکت رقیب نمود."این گزارش می‌افزاید: "شرکت اینتل نیز پس از این که توسط یکی دیگر از کارمندان خود از این امر مطلع شد، بلافاصله FBI را در جریان گذاشته و از آن‌ها خواست تا رایانه وی را در خانه‌اش مورد بررسی قرار دهند." FBI در همین رابطه اعلام کرد: "ابتدا هیچ مدرکی علیه "پانی" دال بر جاسوسی صنعتی وی برای شرکت AMD وجود نداشت، اما پس از ربوده شدن اطلاعات بیشتر و ارائه آن‌ها به AMD به عنوان ایده‌های خود وی همه چیز برملا شد؛ چرا که مدت زمان زیادی از استخدام "پانی" توسط "سانی ویل"(Sunnyvale) از مسئولین AMD نگذشته بود، و ارائه این همه ایده در این مدت زمان کم تقریبا غیر ممکن بود."با این وجود مهندس و کارمند سابق شرکت اینتل، به تحمل حبس محکوم نشد اما گذرنامه وی مشمول محکومیت‌های تعلیقی شد.

بزرگ‌ترین هکر اینترنت

گری مک کینون، هکری که بزرگ‌ترین حمله‌ی هک ثبت شده در تاریخ اینترنت را انجام داده، نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین تبهکار اینترنت جادوانه کرده است. این امکان وجود دارد که این هکر به اتهام ارتکاب چنین جرم سنگینی به 45 سال زندان محکوم شود. گری مک کینون 41 ساله که در اسکاتلند متولد شده، به اتهام دست‌رسی به 97 کامپیوتر ارتش ایالات متحده و ناسا دستگیر شده است اکنون ایالات متحده از مقامات انگلستان خواسته است که گری مک کینون را برای حضور در دادگاه و رسیدن به سزای اعمال خود، به مقامات ایالات متحده تحویل دهند. براین اساس، ارتش ایالات متحده تقاضا کرده که این هکر هر چه سریع‌تر برای محاکمه به آنجا فرستاده شود. آقای لاوسون، قاضی این پرونده گفته است، اگر جرم این هکر ثابت گردد و مشخص شود که حمله به کامپیوترهای یادشده کار وی بوده، مجازات شدیدی در انتظار این تبهکار اینترنتی خواهد بود. وی هم‌چنین افزوده است که مجازاتی که برای این پرونده در نظر گرفته شده، زندان بسیار طولانی است که برآورد می‌‍شود در حدود 45 سال باشد، و حتی احتمال دارد که به دلیل سنگینی جرم صورت گرفته زمان این حبس بیش از 45 سال اعلام گردد. به گفته‌ی قاضی مربوط، حتی این احتمال وجود دارد که این هکر دیگر نتواند به میهن خود بازگردد و دادگاه این حق را از وی بگیرد و جوان هکر حتی برای سال‌های زندانی ناگزیر باشد در ایالات متحده بماند. 0قاضی پرونده هم‌چنین گفته است: "مقامات ایالات متحده در هنگام تعیین مجازات تهدید کرده‌اند که مجازات شدیدی برای این هکر در نظر خواهند گرفت که زندگی شخصی و خانوادگی وی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد." در خور توجه است که گری مک کینون هیچ گاه دست‌رسی به شبکه‌ی کامپیوترهای ارتش ایالات متحده در طول سال‌های 2001 و 2002 را انکار نکرده است. این هکر در ماه نوامبر سال 2002 دستگیر شده است. گری مک کینون همواره اشاره کرده است که عامل اصلی ارتکاب چنین جرم سنگینی تنها کنجکاوی وی بوده و هیچ دلیل دیگری برای این کار نداشته است، البته وی گفته است که به دلیل ضعف امنیتی، وی توانسته به شمار بسیاری از کامپیوترها دست‌رسی پیدا کند.

اپل نازکترین آی پاد را معرفی می کند

شرکت اپل از تازه ترین مدل آی پاد نانو (iPod Nano)که می گوید نازکترین مدل آی پاد تا به امروز است، پرده برداری کرده است.استیو جابز، مدیر شرکت اپل، نسل چهارم آی پاد(دستگاه پخش موسیقی اپل) نانو را در یک کنفرانس خبری در سان فرانسیسکوی آمریکا معرفی کرد.او علاوه بر معرفی ویژگی های تازه پخش و طبقه بندی موسیقی در این دستگاه تازه، امتیازات محیط زیستی آن را هم برشمرد که شامل شیشه بدون آرسنیک و بدنه بدون جیوه و پی وی سی و کاملا قابل بازیافت است. قرار است نانوهای جدید با حافظه 8 گیگا بایتی در بریتانیا به قیمت 109 پوند به فروش برسند.آنهایی که 16 گیگا بایت حافظه دارند نیز 149 پوند فروخته خواهند شد.

یه خبر داغ از گوگل!

گوگل یه مرورگر اینترنتی داده بیرون که فکر کنم اولین کسی که نصبش کرد من بودم چون الان که این مطلب رو مینویسم دو ساعت هست که لینکش برای دانلود تو گوگل گذاشته شده . عجب مرورگر سریع و خوبیه . اسمش هم هست (( chrome))


 بابا ای ول گوگل!