PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

PERSIAN DATA

ارتباطات و علوم کامپیوتر

دیکشنری در فایر فاکس

مطلبی را امروز در حین جستجو در سایت اسکریپت‌های گریس مانکی دیدم که محض اطلاعات عمومی بد نیست :)

ابتدا گریس مانکی را نصب کنید :)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/748
یکبار فایرفاکس را ببندید و باز کنید.
اکنون به آدرس زیر رفته و بر روی دکمه install this script در بالای صفحه کلیک کنید:
http://userscripts.org/scripts/show/9671
بعد از نصب آن، به آدرس زیر مراجعه کنید و همین عملیات را تکرار کنید یعنی install this script
http://userscripts.org/scripts/show/36230
خوب، الان دکمه F4 را فشار دهید. یک صفحه مشکی در پائین صفحه باز خواهد شد. (با فشردن مجدد F4 حذف خواهد شد)
تذکر: اگر با فشردن دکمه F4 تغییری را مشاهده نکردید، یکبار فایرفاکس را ببندید و باز کنید تا اسکریپت‌ها کاملا بارگذاری شوند.
بر روی babylon.persian کلیک کنید تا زرد شود (فعال شود)
اکنون بر روی هر کلمه‌ای در صفحه دوبار کلیک کنید تا انتخاب شود، بلافاصله معنای فارسی آنرا در پائین صفحه خواهید دید.

شایان ذکر است که نیازی به نصب babylon نیست و مستقل عمل می‌کند.

نکته: برای زیاد کردن ارتفاع آن بر روی فلش به سمت بالا کلیک کنید، ماوس را نگه داشته و به سمت بالا حرکت دهید (یا برعکس به سمت پائین)

برترین سرویس ایمیل دنیا !

سرویس ایمیل یاهو با داشتن بالاترین شمار کاربران و زمان سپری شده و دفعات چک ایمیل توسط هر کاربر در ماه، بر بازار سرویس‌های ایمیل حاکم است. طبق آمار کام اسکار یاهومیل با ‌٤/٨٨ میلیون کاربر در ماه اوت ‌٢٠٠٨، بیش‌ترین شمار کاربران را داشته و پس از آن ویندوز لایو هات میل مایکروسافت با ‌٢/٤٥ میلیون کاربر، AOL (آمریکن آنلاین) با ‌٨/٤٤ میلیون کاربر و جی‌میل گوگل با ‌٢٦ میلیون کاربر قرار دارندبر اساس این گزارش، کاربران یاهو میل با ‌٢٨٦ دقیقه در ماه بیش‌ترین و کاربران جی‌میل با ‌٨٢ دقیقه در ماه کم‌ترین زمان را صرف خواندن ایمیل‌های خود می‌کنند و کاربران مایکروسافت و آمریکن آنلاین با ‌٢٢٩ و ‌٢٠٤ دقیقه در میان این دو قرار دارند. کاربران گوگل در ماه اوت ایمیل‌های خود را به طور متوسط ‌٦/١٣ بار مورد بررسی قرار دادند در حالی که این میزان برای کاربران یاهو ‌٨/١٨ بار بود. مایکروسافت و آمریکن آنلاین نیز بین این دو قرار گرفتنددر زمینه‌ی کل دقایق صرف شده برای خواندن ایمیل در هر یک از این سرویس‌های میل اینترنتی، کاربران ‌٢٥ میلیارد دقیقه در ماه اوت در یاهو میل، ‌١٠ میلیارد دقیقه در میل آمریکن آنلاین، ‌٩ میلیارد دقیقه در میل مایکروسافت و ‌٢ میلیارد دقیقه در جی میل صرف کردند.

درخواست ایرانی ها از دبیرکل سازمان ملل برای ثبت نوروز

گروهی از ایرانیان با امضای نامه الکترونیکی از "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل خواسته اند تا "نوروز" را به عنوان یک روز آیینی در تقویم رسمی این سازمان و نهادها و آژانس های وابسته به آن ثبت کند.این نامه خطاب به دبیر کل سازمان ملل می گوید که هزاران سال است که بسیاری از ملت های جهان نخستین روز از فصل بهار را به عنوان زمان آغاز سال نو جشن می گیرند: "امروز هم نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان جشن اولین روز از بهار را به عنوان آغاز سال نو که نوروز نام دارد، جشن می گیرند. "تا روز سه شنبه دوازدهم آذر برابر با دوم دسامبر، نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر این طومار را امضا کردند.در سال های اخیر، ایران با همکاری افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، پاکستان، ترکیه و قرقیزستان تلاش کرده تا نوروز را در فهرست میراث معنوی یونسکو ثبت کند.سازمان ملل متحد روز اول بهار همزمان با آغاز جشن های نوروز را روز طبیعت نامگذاری کرده اما این روز به نام نوروز ثبت نشده است.دومین اجلاس هماهنگی کشورهای برگزار کننده جشن نوروز اواسط تابستان سال جاری خورشیدی در تهران برگزار شد.پرونده نوروز که قرار است به صورت مشترک میان کشورهای حوزه نوروز ارائه شود، ابتدا قرار بود توسط ایران در یونسکو به ثبت برسد اما یونسکو می گوید با تعلل این کشور در ارایه اسناد مربوط به آن، از ثبت آن خودداری شد. قلمرویی که هم اکنون مردم آسیای مرکزی در آن به سر می برند، در گذشته مکان اصلی سکونت آریایی ها بوده و این امر موجب گسترش چشمگیر سنن و آیین های نوروزی در میان مردم این منطقه شده است.هم اکنون بزرگداشت نوروز در کشورهای آسیای مرکزی و جمهوری آذربایجان و فرارسیدن آن با تعطیلی رسمی همراه است.

! GMAIL NEWS

به تازگی اخباری در سایت های مختلف خبری منتشر شده که در آنها از وجود یک باگ درجی میل (Gmail) صحبت شده است و ادعا شده که این رخنه امنیتی در domain ربایی و فیشینگ کاربرد دارد. بخش امنیتی گوگل این اخبار را نادرست دانسته و وجود چنین باگی در Gmail را رد کرده است.به گزارش The Register ریشه این اخبار نادرست به http://www.makeuseof.com بر می گردد. در MakeUseOf آمده است که یک نفوذگر با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب جی میل صاحبان سایت و نیز دستیابی به حساب مدیر این سایت در GoDaddy، کنترل makeuseof.com را در اختیار گرفته است. نویسنده گزارش بر آن است که این مشکلات از آسیب پذیری موجود در جی میل آب می خورد.این در حالی است که googleonlinesecurity در خبر روز سه شنبه خود، به نقل از Chris Evans محقق امنیتی گوگل اعلام کرد که این مشکل ربطی به حفره موهوم جی میل نداشته است.Evans گفته است: "ما با کمک کاربران آسیب دیده، دریافتیم که این مشکل از یک حقه فیشینگ ناشی می شود. فیشینگ روش رایج و مورد استفاده هکرهاست که با استفاده از آن می کوشند به اطلاعات حساس و شخصی کاربران دست یابند."وی افزوده است: "نفوذگران با ارسال یک رشته ایمیل های خاص، صاحب web domainها را به بازدید از سایت های مخربی نظیر google-hosts.com ترغیب می کنند. این سایت ها فقط برای سرقت نام کاربری و کلمه عبور کاربران برپا شده است."

مدیرعامل یاهو استعفا کرد !

 

 

 

جری ینگ، یکی از بنیانگذاران یاهو، از سمت مدیرعاملی این شرکت که به خاطر پورتال اینترنتی خود شهرت دارد، کناره گیری می کند.کناره گیری او در پی سقوط قیمت سهام این شرکت به 10 دلار و انتقادهای فراوانی که از نحوه نظارت او بر عملکرد این شرکت مطرح شد، رخ داده است.او در اوایل سال جاری میلادی حداکثر تلاش خود را به کار گرفت تا از خریده شدن شرکت یاهو توسط مایکروسافت (به ازاء مبلغ پیشنهادی 33 دلار برای هر سهم) جلوگیری کند.آقای ینگ همچنین به کارمندان خود گفته بود که در جستجو برای یافتن فرد جایگزین خود مشارکت خواهد کرد.او در ای میلی که خطاب به کارمندان یاهو فرستاد نوشت: "من همیشه کاری را انجام خواهم داد که به نفع شرکت است." برخی منابع معتبر به بی بی سی گفته اند که آقای یانگ در ماه گذشته میلادی تصمیم کناره گیری خود را گرفت. با این حال هنوز مشخص نیست چه کسی جایگزین او خواهد شد.روی بوستوک رئیس یاهو گفت این شرکت مستقر در سانی ویل ایالت کالیفرنیا مشغول مصاحبه با نامزدهای مدیر عاملی این شرکت از میان افراد درون و بیرون از شرکت یاهو است.او افزود:"جری و هیئت مدیره گفتگوهایی درباره زمان جایگزینی او داشته اند و ما همه توافق داریم که اکنون زمان مناسبی برای تعیین مدیرعامل جدیدی است که بتواند شرکت را یک پله بالاتر ببرد." این اظهارات او تنها چند ساعت پس از آن مطرح شد که گوگل همزمان با افزایش تحقیقات از سوی وزارت دادگستری آمریکا، از یک معاهده مشارکت در تبلیغات اینترنتی با یاهو کناره گیری کرد؛ مسئله ای که آقای ینگ از آن ابراز "ناراحتی و نا امیدی" کرد.آقای ینگ در ای میل آخر خود به کارمندان یاهو، با اشاره به رنگ غالب بنفش در آرم این شرکت نوشت: "همه شما می دانید که خون من همیشه بنفش خواهد ماند."سهام شرکت یاهو در روز پیش از کناره گیری آقای ینگ 10.63 دلار قیمت داشت که ارزش این شرکت را به تنها 14.7 میلیارد دلار رساند.